Två veckor in

1kommentarer

 
 
 
Dag 13 på på Hawaii. Det känns som vi kom hit igår. 
Vi fick sova förbi det dagliga morgonregnet idag eftersom vi har ledig dag. Inget på schemat. Ändå blir de här dagarna nästan de mest intressanta, eftersom alla blir så sjukt rastlösa. Att ta vara på tiden blir som en stress och alla virrar mest omkring i jakt på någonting att göra. Men jag ska nog vila idag, det har jag inte precis fått för mycket av hittills. Schemat är tajt och och kvällarna fulla av roligheter och sängen alltid för långt bort. 
 
Vi lämnade området i torsdags och tog oss till Turtle Bay för att campa äver helgen. Solen sken när i åkte dit och vi satte upp älten och badade. Sen hann vi inte mer än kliva upp ur  vattnet innan renet hällde ned. Gripande monsunregn, jag har aldrig sett något liknande. Och så fortsatte det hela kvällen, hela natten och hela nästa morgon. De flesta försökte sova kvar i sina hammockar utomhus men en efter en gav de upp och kom krypande till oss i tälten. Våta och kalla kröp vi ihop för att hålla värmen. Tälten läckte och min sovsäck var lika blöt som utsidan av tältet. Vi stannade inte länge nästa morgon. Så fort alla vaknat begav vi oss hemmåt. Jag har aldrg känt mig så genomblöt. Mitt hår, mina kläder, min väska, alla tält. ALLT var blött. 
 
Trots att vi var ledsna över den inställda campingen var det så otroligt skönt att komma hem igen. Till värmen och till torra kläder. Till en säng att sova i. Hem. Det här är verkligen mitt andra hem. Min andra familj. 

1 kommentarer

Mamma

13 Aug 2013 09:20

Åh blogga mer, det är så roligt att se vad du gör där borta i långtbortistan. Puss!

Kommentera

Publiceras ej